Peristiwa sepanjang aku tak update blog ni..hehe...

Selamat petang semua...hari ni until rabu ofis aku memang lengang giler..sebabnye ramai yg kene atend kursus..kerja pun tak ada sgtlah..bagi aku agak membosankanlah bile takde kerja nak buat ni..jadinye apa kata aku amik kesempatan masa yg ada ni update blog aku yg aku tinggal dekat sebulan ni..asyik dok baca blog org jer,blog sendiri tak berupdate..

Sepanjang sebulan tak berblog ni,aku bnyk atend kursus..bukan apa nak mencukupkan 7 hari kursus setahun bg kakitangan2 kerajaan..tapi bukan pasal nak cukupkan kuota jer..nak tambah ilmu pun yer..sekurang2nya kerja yg aku buat selama ini betul n mengikut pekeliling yg dibenarkan...dan yg paling utama,aku dapat meningkatkan tahap kualiti kerja2 ku kat pejabat..rasa kepuasannya..kalu dulu masa belajar Diploma Perakaunan dulu,kepuasan tu wujud bile dapat balancekan akaun..tak kiralah betul ke tak,asal balance mmg cukup puas hati..budak2 akaun mesti rasa benda yg sama punyerlah..mcm tu gak kerja,bile report yg kiter hantar tu memuaskan hati semua org..itu yg best tu..takdelah nak kene marah,nak kene buat semulalah..semua tu buat aku tension jer..huhu

Habis bab kursus,kiter masuk bab berjalan plak...jeng...jeng..jeng...g mana?balik kampung lah wei..my kampung bukit wan,kat terengganu..3 hari 2 mlm kat sana..syok weh walaupun dalam ujan..yelah setahun sekali balik bukit wan..dapat gak melawat2 tok2 sedara yg makin uzur tu..setahun sekali gak dapat mandi air bukit..umah tok sedara aku tu dorg pakai air bukit..so tak yah bayar bil pun..airnye bapoklah sejuk..anak aku ketar2 mandi air bukit..hehe..makanan kat sana pun murah2..tu lagi syok..sempat gak singgah Pasar Payang..cari apa yg patut..hehe..kat umah mak sepupu aku,ktorg mkn ikan patin bakar..fuhh..best giler sampai menjilat jari...habis licin ikan patin kami ratah n mkn dgn nasi panas2..mak sepupu aku tu tokey catering..mmg best ar rempah ikan bakar tu..apa lagi aku pun amik ar resepi..nak try kat umah..mmg superb lah rempah tu..aku try buat kat umah..memang menjadi..jadinye aku try bwk balik umah mertua n ktorg bakar ikan talapia plak..mmg lagi superrrrr ar..umah mertua aku tu senang je nak dapat ikan talapia..sebab kolam belakang umah jer..patin pun ada..kalu nak order,,pandai2lah korang cari aku ek..hehe..promosi hebat nih...hehe...

Sorry ar kalu aku buat korang terliur n terlapar plak petang2 nikan..gambar mmg takde ar nk bubuh kat sini..tak sempat nak amik gambar pun..ngap dulu yg diutamakan hehe...lain kali kalu aku teringat,aku amik gambar utk tatapan korang mcm mane rupa bentuk rempah ikan bakar aku yg superrrrr tu..bukan aku punyer resepi..mak sepupu aku..hehe...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Story mory My Najihah

Update..update dan update lagi..

My Little Nurul Ain Najihah...