Saat dan Detik Kelahiran My Nurul Ain Najihah....1/11/2010

As salam n good morning..hari ni sampai ofis awal sikit dari biasa dan terus on PC..my kad pintar tak sampai lagi,so ESPKB tak boleh aku nak bukan lagi..nak pakai kad org,org tu tgh pakai..so tgu petang lah baru leh bukak sistem..so pagi ni aku leh ar update blog sikit2..Mengenai entry aku kat atas tu..jom kite layannnn...hehe...


Sebelum lahirnya My Najihah ni,aku dah pun amik cuti awal 2 minggu sebab nak rest sebelum bersalin.So,nanti cuti bersalin 60 hari aku tu akan berkuranglah sebab amik awal.Cuti AL aku mmg dah habis sebab cuti tak larat g keje huhuhu..Masa 2 minggu cuti tu mmg aku rest betul2lah..pas subuh tido sampai kul 11 mcm tu..terukkan..hehe..Sampai mama aku tegur jgn tido banyak sgt nanti susah nak bersalin..Due date yg klinik bagi adalah 26 Oktober 2010,tapi sampai tarikh tu aku tak beranak lagi,sakit pun takde lagi.So,aku n suami g lah klinik semula,jumpa doktor.Doktor pun letaklah last due date 28 Oktober 2010.Tapi kalu tak beranak gak,doktor suh admit ward 1 November 2010..so kira induce or masuk ubat sebab usia kandungan dah lebih hari seminggu..

Jadinya 1/11/2010,petang tu dalam kul 6 aku ngn suami pun g lah kat Pusat Bersalin Low Risk kat Hospital Tengku Ampuan Afzan Kuantan..kami berdua je..my mama n abah berniaga..takpelah..aku tak kisah n amik hati pun..sebab aku faham..aku dah bagitau mereka yg aku kene admit ward petang tu..kat low risk tu,jantung aku ni duk asyik berdebar2 je.Yelah kan 1st time masuk situ weh..seram sejuk badan nih..kat kul 7mlm mcm tu,aku pun dipanggil masuk bilik..Nurse kat situ mintak aku buang air kecil n jgn pakai under ware..so aku ikut ajelah..then dia suh baring atas katil kat situ..Nurse tu cek perut aku then letak alat pengesan jantung baby kat perut aku tu ha..masa tu mmg tak sakit langsung..bile letak alat tu,maka graft jantung baby aku tu dipaparkanlah atas kertas graft kat situ..apa benda nama alat tu pun aku tak tak ingatlah..laju gak lah degupan jantung anak aku tu bile aku tgk kertas graft tu..

Dalam setengah jam lepas tu,dtg plak doktor lelaki..India...dia duk ckp nak cek jalan..terkejut beruk aku kat situ jap..bukan apa..tak sangka doktor lelaki n India plak yg buat semua tu..aku pun apa lagi..malu n segan pun ada ngn doktor tu..terhenti nafas aku sekejap bile doktor tu seluk untuk cek jalan..erm..baru 3cm..sakit weh kene cek jalan..kebetulan masa cek tu mak su aku yg keje sebagai Nurse kat situ dtg nak tgk aku..tersengih2 je maksu aku tu ha..boleh plak dia senyum,aku tgh sakit..

Hampir 2 jam aku kat situ,suami aku kat luar tu tak tau apa cerita..dalam kul 9mlm mcm tu,proses kat situ setel.Tapi aku tetap kene admit wardlah kan..keluar dari Low Risk tu,terserempak plak ngn member ofis aku,bini dia kene admit ward gak..mcm aku,lewat dari due date..oo..baru aku perasan yg sebelah aku tadi yg kecik2 tu bini dia..sebelum masuk ward tu,tangan aku dah dicucuk dgn jarum salur tiub utk tujuan memasukkan air..nasib baik aku jenis tak takut jarum..aku dimasukkan ke ward kelas 3 tingkat 1..ward bersalin..sambil melangkah makin aku berdebar2..tak penah2 tido ward nih..aku sebenarnya lupa nak amik GL kat ofis utk mtk ward kelas 1..so terpaksa tido kat ward kelas 3 dulu..sampai kat katil,Nurse suh aku tukar baju pakai kain batik n tshirt je..pas tukar baju,aku tak mandi pun..kelam kabut punyer pasal..cuak sebenarnya..

Lepas siap semua tuh,maksu aku sampai tanye lapar tak..erm..aku lapar sebenarnya tapi aku jawab tak..takut punyer pasal lah ni sampai lapar pun kata tak lapar..nasib baik suami aku ada tolong bekalkan mee hoon goreng..tapi tulah..aku tak mkn pun..sampai basi mee tu..masa kene tinggal sorg2 kat ward tu sebab suami takleh teman isteri,rasa nak nangis pun ada..sedih beb...sorg2 walaupun ramai kat situ yg mcm aku tu kat situ..tak silap aku,aku danlah buat milo yang paket tu segelas buat alas perut..tu pun maksu aku yg bawakkan..

Sambil tgu giliran utk cek jalan sekali lagi,aku duk main msj ngn suami aku..aku lupa yg aku tak dan masak petang tu..so dia beli bungkus kat pekan sehari jelah..sian dia..dia balas msj aku dalam kul 10.30mlm mcm tu sebab dia baru je sampai umah..dalam kul 11.00mlm mcm tu,aku kene cek jalan lagi.kali ni ngn doktor perempuan..lega aku..taklah malu sgt..masa ni doktor buat gak last scan,utk confirmation je yg aku akan melahirkan baby girl..jalan masih lagi 3cm..huhuhu..doktor ckp tak payah masuk ubatlah..just wait...then aku pun berjalan kembali ke katil..masa nak duduk tu..aku rasa something kuar..rasa punye rasa darah + lendir..aku panik,mintak org yg duk sebelah aku tu tekan button,panggil misi...Misi suh aku pakai pad n bermula saat itulah kontraksi mula menyerang aku malam tu..nak menangis rasanye..sakit sgt2..bermula jam 11.30mlm kontraksi setengah jam sekali..sambil sakit2 tu,perut aku diletakkan alat yg sama mcm kat low risk tu..masuk air lagi..mlm tu sahaja hampai 3 pain air masuk dalam badan aku ni ha..mmg aku tak tido lena..tido setengah jam jaga..aku msj suami mintak dia dtg mlm tu gak sebab takut aku bersalin mlm tu..masa aku msj tu,dia baru nak lelapkan mata..terus dia bergegas dtg hospital..mlm tu suami aku tido dalam kete kat parking hospital..sian ke dia..tapi nak buat mcm mana kan..I NEED HIM!!!..

Selesai kisah malam sebelum aku bersalin..tgu sambungan di entri akan dtg ye..

p/s : sakit bersalin ni mmg perit tapi itulah nikmat bagi mereka yang penah melaluinya..










Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Story mory My Najihah

Update..update dan update lagi..

My Little Nurul Ain Najihah...