Ceritera sepanjang November 2011...

As salam semua..ni entri aku sepanjang bulan November 2011..terlalu banyak perkara yang terjadi dari awal bulan hingga akhir bulan ni..jom sama2 kite imbas kembali ye..hehe

02 November 2011
My doter Nurul Ain Najihah dah pun berusia 1tahun..cepat sungguh masa ni..rasa sakit bersalin masih lagi terasa hehe..walaupun sakit tapi seronok sebab dapat baby sihat..My mama bawak dia g cucuk setahun sebab aku dah habis cuti nak bawak dia g klinik...malam tu terus demam sampailah ke hari raya haji...demam kene cucuk,nak ringan badan pun ye,nak dapat gigi pun ye...kesian anak mama,tapi takpe nak besarkan mmg mcm tu..nasib baik My doter ni kuat semangat gaklah..demam pun tak banyak karenah..merengek2 tu normallah..budak tak sihatkan,mesti nak manja2 lebih ngn mama abah dia..setiap 30 minit kene basahkan kepala dia ngn tuala basah..

06 - 07 November 2011 / 10 - 11 Zulhijjah 1432H
Hari Raya Aidil Adha 1432H...aku n suami tak ke mana pun..beraya umah mertua pun tak sebab kondisi najihah tak stabil lagi..jap demam jap ok..so my suami just kol n bgtau tak balik sana..so berayalah kami kat umah jer..walaupun kat umah tetap meriah..ala kadar jelah kan..yelahkan,AYOH baru je meninggal..so terasa gaklah ketiadaan dia raya haji kali ni..tahun lepas 2010,arwah AYOH ngn Wan n Maklong serta Uncle beraya di Makkah sebab menunaikan haji..so tahun ni terasa lain gaklah kan..umah Wan aku sebelah umah aku jer..itu yg best tu hehe..aku masak rendang ayam..hehe..1st time seumur hidup aku sejak aku pandai masak,aku masak rendang ayam..'Sedap sayang masak'..hehe..itu yg my suami ckplah..lagipun mmg itu yg dia nak mkn kan..so aku trylah masak..menjadi gak walaupun sekadar mencuba hehe..lain kali leh buat sendiri tak yah suh My Mama buatkan hehe.Wan aku pun kata sedap hehe..memandangkan raya haji semua beraya kat umah aku,so My abah mmg laju menambah rendang ayam aku denagn nasi impit segera..hehe...Alhamdulillah tak de berlaku pembaziran sikit pun..petang tu gak habis rendang ayam aku..makanan lain yg aku buat biasa ar Mee Hoon sup yg mmg rutin aku kalu time raya..kiranye yg sup2 lah..itu pun habis di bedal oleh adik2 sepupu n mak2 sedara yg dtg..hehe..My Mama bawak laksa..lagipun mee hoon sup tu permintaan My Adik Ida sebab nak mkn sgt sebelum bersalin,dia tgh tgu hari jer nak "meletup"..bukan apa,dah lama sebenarnya tak mkn hasil air tgn kakak dia ni..(bangga sekejap hehe)..ohh..lupa plak nak citer,raya kali ni aku beli kek besday Najihah..ni dia...

15 November 2011
Hari ni besday My Adik bongsu Hamdan..satu2nya adik lelaki yg aku ada..speselnya 15 Nov ni sebab My Adik Ida yg tgh tgu masa nak bersalin time raya haji dulu dah selamat melahirkan baby boy jam 2.30ptg..berat sekitar 3kg++..dapat sepasang cucu My abah n My mama..setahun sorg plak tu..bulan November gak tu..nanti tahun depan leh sambut besday sekali ek..jimat kos hehe...kalu sape2 yg ingat 1511 ni tahun di mana Tanah Melayu dijajah oleh British..that's why Pak Su najihah n anas ni suka sgt sejarah sampai dapat great result in STPM 2010 lepas..sebab tu gak dia sambung kat UPSI skrg ni amik Pengajian Sejarah..nak jadi cikgu sejarah katanya..hmm..My Adik Hamdan ni berkaliber orgnya..mudah2an My Doter n My Niece Anas akan jadi mcm My Adik tu..seorang yg tak mudah mengalah n kuat semangat..dari segi Ilmu duniawi dan ukhrawi..INSYA ALLAH....

27 November 2011 / 01 Muharam 1433H
Alhamdulillah sudah 2 tahun usia perkahwinan aku dengan lelaki yg aku suka gelarkan mulut jahat tapi hati baik..hehe...sape lagi kalu bukan My suami  Mohd Jumayin Bin Azid..syukur sgt2 sebab dapat bersuamikan beliau walaupun dia hanya seorg insan biasa yg tidak tinggi belajarnya namun dia berjaya mengubah nasib dia selepas kami bernikah..Skrg beliau adalah sorg penebar roti canai yg bagus dan sedap sekali hasil roti canainya..Alhamdulillah berkat ajaran yg diturunkan oleh arwah MY AYOH masa zaman kami bertunang dulu..hehe..biarpun kdg2 beliau ada masa menyakitkan hati aku dengan mulutnya yg tak pernah berlapik bile bercakap..main lepas je..tapi hati dia sgt baik..hehe..tapi asam garam rumah tangga kan..gaduh ke bertelingkah pendapat ke semua tu yg menambah perasa dalam rumah tanggakan..hehe ( bercakap bagaikan seorg pakar motivasi plak aku ni hehe )..setelah hadirnya Our Najihah ni,beliau semakin bersemangat utk bekerja..katanya utk Najihah...Sebenarnya beliau sgt bersyukur sebab dapat anak perempuan sebab itu yg dia impikan sejak mula2 aku pregnant dulu...setiap hari lepas solat dia berdoa supaya Allah makbulkan apa yg dia hajati dan skrg ianya telah termakbul..sebab tu My najihah mmg rapat sgt ngn abah dia ni..n satu perkara lagi yg aku tgk bnyk berubah dalam diri My suami ni,sejak kami mula2 hidup bersama dulu..dia dah mula nak rajinkan diri utk solat sebab aku tau masa bujangnya dia mmg tak solat..org lelaki zaman skrgkan susah sikit kalu bab2 solat ni..lebih2 lagi kalu duk tinggal serumah dgn kwn2 yg semuanya mmg kurang mengamalkan ilmu2 agama dalam hidup meraka...Tapi My Suami ni dia ok jer kalu aku tegur bab solat ni..yelahkan..kite ni org berniaga,kenelah ikut sunnah Nabi S.A.W kan..solat 5 waktu tu kan wajib..kalu setakat berniaga tapi tak solat,tak berkat rezeki yg kite dapat tu..


Oklah..itu dia ceritera yg terjadi di bulan November ni ha..bnykkan..hehe..November tahun ni adalah sgt istimewa..hehe..

P/s : My Najihah sudah tumbuh satu gigi bawah..hehe..makin suka nk mkn skrg ni..badan pun makin naik...hehe..


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Story mory My Najihah

Update..update dan update lagi..

My Little Nurul Ain Najihah...