22 Januari 2012....

Ada apa dengan tarikh ini ye?...tarikh inilah aku telah mengalami keguguran anak kedua aku..teramat sedih n sungguh sedih..Mengandung aku kali ini mmg aku n suami rancangkan,tapi apakan daya bukan rezeki kami lagi utk menimang cahaya mata kedua..mmg aku n suami redha..tapi jauh di sudut hati aku ini tetap merasakan kehilangan n kesedihan yg teramat sgt..

Begini ceritanya...hari ahad tu aku mmg menghabiskan masa di rumah menguruskan my doter Najihah n kain baju yg menimbun utk dibasuh..lagipuun petang tu aku n suami nak bergerak balik ke rumah mertua..cuti agak panjangkan,jadi hal rumah perlu diselesaikan terlebih dahulu baru aku lega nak pergi mana2 sekalipun..3 trip aku basuh baju,jemur n siap lipat terus..yg mana hanger,aku hangerkan masuk dalam almari..mmg penat sgt..nasib baik awal2 pagi lagi aku dah masak siap2 utk tengahari..so tghari taklah berlapor..dalam kul 4ptg mcmtu aku siap2kan my doter Najihah..mandikan dia..pakaikan baju semua tetiba aku rasa something membasahi kain batikku..darah..YA ALLAH..apakah darah ini?

Then..pas tu aku tgu my suami balik dr hantar kuih dari umah mama aku,bgtau dia yg ada darah kuar..kebetulan aku tersgtlah penat n my suami langsung buat tak reti jer..yelah setelkan hal rumah dari pagi sampai petang..mana tak penatnyakan..my suami boleh buat tak reti..mmg aku nak mengamuklahkan..terus aku masuk bilik air utk mandi n tgk darah apa..mmg bnyk gak darah yg kuar..sambil menangis sambil mandi..aku dah berdebar2..menangis teresak2 dalam bilik air seseorg..

Dah siap semua,kami bergerak balik Chini...dalam perjalanan tu,aku rasa sakit mcm senggugut..krem jap kaki tahan sakit..tapi aku buat tak reti jerlah..mmg tak bercakap sepatah pun ngn suami masa tu..merajuk tak habis lagi..sampai umah mertua dalam 6.30ptg mcm tu..masa kuar kete aku dah rasa something yg pelik..kaki hampir2 nak kebas pun ada..so terus masuk bilik n rest sambil tgu Najihah siap mandi ngn abah dia..dalam kul 8.30mlm mcm tu aku nak g mandilah..masa kat bilik air tulah,luluh hati aku bile aku tgk kantung n ketulan darah pekat jatuh ke lantai bilik air..darah pun bnyk gak yg kuar..tapi aku sendiri tak rasa sakit sgt pun..sambil berlinangan airmata aku panggil suami..kebetulan adik-beradik suami ada kat umah,mmg gempar jugaklahkan..so,aku diminta utk bersiap n terus ke KK Chini..kat situ aku disahkan mengandung 7 minggu 3 hari..dah nak masuk 2 bulan..aku tau aku mengandung n niat nak buat buku pink lepas cuti raya cina...tapi tulah,tak kesampaian juga hasrat aku tu..:(
Malam tu gak aku diminta utk ke Hospital..so kene packing baju2 semula masuk dalam beg n bergerak balik kuantan semula..sampai hospital dalam 12.30mlm mcm tu My Abah dah sampai ngn My Adik si Nurul Islam(nama dalam blog dia) utk amik My doter Najihah..so mlm tu Najihah terpaksa tido umah Abah aku..kat hospital,aku kene scan semua n kene tahan wardlah..jam 2pagi baru dapat ward n jam 3.30pagi aku baru siap kene periksa..My suami mmg tido dalam kete sebab dia penat nak drive..pagi esoknya baru dia gerak balik umah..Nasib baik tak kene cuci sebab rahim aku dah clear..takde yg tertinggal lagi..so tghari 23/01/2012 tu aku dah boleh kuar..tapi tulah rasa kehilangan tu terasa gaklah..aku pasrah n redah dgn apa yg dah tertulis buat aku..
Kat bawah ni pic2 yg sempat aku amik sementara nk tgu discaj ward..






Ulasan

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Story mory My Najihah

Update..update dan update lagi..

My Little Nurul Ain Najihah...