~UiTM Di Hati Ku~

As salam...buat geng2 X-Uitm di seluruh Malaysia..korang ingat lagi tak lagu UiTM Di Hati Ku...ingat tak?aku ingat sikit2 jer..dah lama sgt tinggalkan zaman bergelar mahasiswa Uitm..kat 5 tahun tu..dulu aku amik kos Diploma Perakaunan ( AC 110 )..masa tu sebut sahaja mahasiswa Uitm mesti korang rasa banggakan?bukan bangga apa pun,tapi rasa Uitm punyer semangat tu berkobar2 dalam diri..betul tak korang?..hmm..aku rasa mcm tu..sebab tu sampai skrg pun aku terlalu merindukan zaman belajar di Uitm dulu..tersangat rindu..dulu aku belajar kat cawangan Arau,Perlis..jauhkan..1st time duk jauh ngn family..tapi aku ok..syok sgt weh..kat sanalah aku kenal Ieja,Dayah,Tasya,Imah,Ogy,Pah dan Effa..mereka2 ni roomate aku..masa tu kat Kolej Beringin 16..hei korang..ingat tak lagi?kat rumah tu kan ada 2 bilik..aku sebilik ngn Effa,Tasha n Ogy..manakala yg lain tu bilik sebelah..mula2 kenal masing2 buat hal masing2 kan..pas tu bile dah lama kenal,kite rapat giler kan..semua benda kite sharekan..bercerita itu ini,bergosip itu ini...

korang ingat lagi tak kisah yg kite kene kacau dek radio dayah masa mlm yg kite duk study atas katil dalam bilik masing2 tu...ingat tak?...takut kan..tetiba radio tu berbunyi sedangkan tuan punyer radio dah tutup radio tu siap2 sebab nak study dalam bilik..jeng...jeng..jeng..sape yg bukak ek?...itu lumrah kalu duk kat kolej..kene kacau tu biasa sgt dah...hehe...satu lagi cerita yg korang pandai2 nak kenenkan aku ngn seorg mamat komander tu..mmglah aku minat dia weh..tapi rasanye tak layak pun huhu..Effa,Eija n Tasha..koranglah punyer idealah tu kan..tak yahlah aku bgtau nama dia kat sini ek..komander korang gak kan..bile aku ingat balik cerita2 tu aku rindu sgt ngn korang tau..mcm2 perangai ada...Effa dengan loghat perlis yg pekat dan gelaknya yg bisa mengegarkan satu rumah,Ieja dengan sikap mudah berasa hati n keras hati,Tasha yg adakalanya manja dan mudah merajuk,Ogy yang bnyk rahsia tapi sgt comel serta keras kepala,Imah yg sentiasa cool walaupun dia agak kelam kabut orgnya,Dayah yg sentiasa murah dengan senyuman dan halus percakapanya serta Pah yg pendiam tapi ada masanya bile kuar loghat kelate dia tu riuh gaklah umah...1 semester kite tinggal kat beringin 16 tu..aku masih lagi simpan gambar2 yg kiter amik dengan berbagai2 aksi tu..korang ingat tak?...

Now..kite semua dah ada kehidupan masing2..aku dah kawin n ada seorg anak dara,Ieja dah kawin n dah ada anak teruna,Tasha pun dah kawin n bakal melahirkan bby boy April ni,Imah plak baru jer kawin n Insya Allah semoga cepat menimang baby..begitu gak ngn Ogy..masing2 sudah bergelar isteri n bahgia dengan pasangan masing2kan..buat Effa,dayah n Pah,aku doakan korang cepat2 bertemu jodoh n bergelar isteri n ibu..Korang adalah member2 yg best yg pernah aku kenal..ntah bile kite boleh ketemu lagi???nasib baik ada FB,leh gak tau perkembangan masing2......aku rindu sgt ngn korang...

............I MISS U GUYS..........


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Story mory My Najihah

Update..update dan update lagi..

My Little Nurul Ain Najihah...