Makan besar....penat tapi seronok...

Wah..dah lama tak update cite kat sini...biasa ar aku..takde mood..tapi bile dah start payah plak nak berhenti membebel..semalam kat umah aku ada buat sikit makan2lah..request dari adik aku yg baru habis pantang tu ha..lagipun suami dia dah nak balik mengajar,so nak g mkn hok sedap2 tak sempat dah..so aku masak jelah..kebetulan dia baru balik dari Terengganu duk seminggu umah mertua dia kat sana ngn bby Anas dan kebetulan plak dia ada beli RFC-Radix Fried Chicken-so mmg mkn besar aku sekeluarga semalam..

Yang penat aku lah kot sebab kene masak nasi ayam yg adik aku request tu..start kul 4ptg sampai 6.30ptg aku duk kat dapur..penat mmg penat tapi aku suka..kebetulan juga (bnyk betul kebetulan ni..hehehe) aku ada masak spegathi pagi tu sebab teringat yg adik ipar aku nak makan..kali ni dah 2 kali aku masak spegathi...habis plak tu..seronok aku..aku biasalah kalu dah jadi tukang masak ni mmg kenyang secara otomatiknya..semalam pun Mak sedara aku pun ada ngn keluarga dia..so depa joint sekalilah..mmg riuh umah..dan makanan mmg ngam2 cukup..Alhamdulillah...

Dah selesai kemas meja semua,My suami tolong basuh pinggan semua..aku pun tidokan My Najihah tu yg sememangnya dah mengantok..sejak2 dapat kaki ni,berjalan mmg dah jadi hobi dia..siap joget2 lagi sambil mulut bising...seronok semua org tgk..dari hari ke hari makin cerdik anak dara aku tuh..sambil tepuk2kan najihah tido ngn mama dia sekali tido..sedar2 My suami kejutkan suh g mandi sebab aku tak mandi lagi dari petang...huhu..aku pun tak ingat yg aku tak mandi lagi..huhu..jam dah kul 11mlm waktu tu..aku nak mandi sejuk sgt,so mmg tak mandilah just basuh muka jer...tapi yg bestnye time tulah perut aku menyanyi mintak di isi..huhu..lapor plak dah..so mknlah nasi dulu yg masih ada sikit dalam periuk tu ha..pas siap mkn,angkat najihah masuk bilik n tido kepenatan..haha..bangun pagi sakit habis badan n kaki aku..yelah duk kat dapur lama sgt..dahlah sejuk lantai simen lagi...

Tapi walaupun penat..aku seronok sebab hasil air tgn aku habis n sedap plak tu...:)

p/s : hujung minggu ni adik aku nak buat pelepas habis pantang dia plak..kene fikir nak masak apa,tapi kene balik umah mertua plak...huhu..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Story mory My Najihah

Update..update dan update lagi..

My Little Nurul Ain Najihah...