Episod 2...sek rendah

Selamat pagi..internet agak slow kat ofis hari ni..tapi aku nak update gak cite aku yg tak habis semalam..sebenarnya sebelum aku n family berpindah ke Panching ni,kitorg terpaksa duduk kat chini tanpa abah..sebabnya abah keje luar,kalu tak silap kat Impiana Resort..gaji agak mahal klau nak dibandingkan dgn kait buah kelapa sawit..bukan nak menghina tapi itulah hakikatnya..betapa peritnya hidup sebagai peneroka felda ni..itu dululah..skrg lebih baik kot..masa abah aku keje Impiana Resort tu ktorg selalu balik cherating coz abah aku duk sana..asal cuti je ktorg akan ke sana..naik bas ajelah..zaman tu tak mampu nak beli kereta lagi..las2,pihak pengurusan Felda dpt tau..mmglah dorg marah..las2 gak abah aku ajak kami pindah ke Panching..sebab susah nak jumpakan..yelah masa tu semuanya budak2 lagi..adik aku yg bongsu pun kecik lagi..sian dia..dahlah lelaki sorg..lagipun mama aku susah hidup kat chini tanpa abah..mkn pakai,sekolah lagi,belanja harian lagi..akhirnya abah amik keputusan pindah dari sana n kami duk menumpang rumah wan sementara abah cari rumah..wan tu mak mama aku..rumah kat felda tu kami tak tinggal sepenuhnya..ada masa ktorg balik gak..yelah bnyk lagi brg dlm umah tu...mmg nak amik semua brg tu,tapi tak berkesempatan lagi..akhirnya dalam tahun 2008 mcm tulah,felda robohkan rumah tu atas alasan kami tak duduk situ..dorg roboh mcm tu je sedangkan barang2 bnyk lagi dalam umah tu..dorg buat do no je org2 blok lain dtg curi brg kami..geram tul hati aku...sakit hati giler weh...semua tu brg2 kenangan kami masa duk sana..nak je aku g ckp "mrk2" yg brkenaan tu mkn n pakai hasil curi..lainlah kalu kami yg bg secara sah..biadap tak aku?hehe...tapi aku taklah ckpkan,tgk ajelah...malas nak layan org2 mcm tu..berbalik masa duk umah Wan aku tu dulu,aku kembali bersekolah di SK panching bersama2 ngn pak sedara2 aku tu..yelah beza umur 3-4 tahun apalah sgt kan..abah dapat beli rumah kat kg tu gak..dan rumah tu telah kami duduk sampailah skrg..rumah tepi jalan..tapi selesa utk kami anak beranak..lepas pindah situ,abah keje kat Kabana Resort plak sebabnya nak tukar angin..pasalnye kat Impiana Resort tu berhantu..eeeee jgn percaya tau..aku saje je ckp hehe...tapi betul,abah aku penah stay buat keje sampai mlm kat situ..penah gak dia kene kacau..tapi dia buat dek je lah.itu yg dia cite kat akulah...ye dok abah aku ni hehe..cite bab hantu,ni aku nak story mory sikit..benda ni jadi time aku duk umah lama wan aku..masa tu aku darjah 1 kot..masa tu family aku duk chini,aku je duk ngn wan..teman wan..ye dok?hehe..wan ada cite,katanya dia nampak aku bgn dari tido n terus bukak tv dgn mata terpejam..gawat nih...betul ke?tapi aku tak rasa apa2pun..pas tu wan ckp lagi yg pas tu aku tutup tv n masuk bilik tido semula..apakah itu h**** yg merasuk aku sewaktu itu?buat information,umah wan lama aku tu berdekatan dgn tanah perkuburan..mmg dekat sgt...takut tak?...tapi ktorg dah biasa..kene kuat semangatlah..berbalik masa pindah umah yg abah aku beli tu,org kg ckp yg umah tu berhantu..pelik aku...selama aku duk umah tu,sekor hantu pun tak penah aku jumpa..pelik dorg nih..mmg umah tu besar,tapi takde benda pun..mungkin ada yg jeles kot..erm..lantak korglah nak jeles ke apa..family aku tak amik port pun..tapi aku tak berani gak bila time senja2 kalu duk sorg2..yelah pokok2 sekeliling umah semuanya besar2 belaka..umah kosong sebelah umah lagilah menambahkan seram di waktu senja...k lah..panjang berjela rasanye kali ni..nk rehat jap..internet agak slow nih..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Story mory My Najihah

Update..update dan update lagi..

My Little Nurul Ain Najihah...