Akikah Najihah

As salam..lama benor aku tak update kat sini..mood takde lah..hish aku ni..asyik ikut mood aje..hehe..kali ni aku nak cerita sikit pasal ,majlis akikah Nurul Ain Najihah yg dibuat pada hari raya 2 aidiladha yg lepas..niat nak buat majlis akikah ni dah lama sgt..alhamdulillah..aku dapat duit epf setelah 3 tahun berkhidmat dalam kerajaan..jadi bolehlah aku teruskan niat aku tu..nanti kalu tangguh2 lagi mesti lambat lagilah gamaknya..sian Najihah nanti..

Biarpun majis akikah ini adalah sunat,tapi bg aku rasa patut kene buat awal sebab semua ni berkaitan akhlak n peribadi seseorg yg telah diakikahkan..Untuk majlis akikah Najihah ni aku just amik sebahagian dari 7 bahagian lembu yang berharga RM350.oo sebahagian..sorry ar sebab takde gambar lembu tu nak tunjuk kat sini sebab aku tak pergi tgk pun lembu kene sembelih pagi tu..suami aku jer yg pergi..aku sibuk kat umah masak apa yg patut..

Setel amik daging semua,terus masak..mmg air tgn sendiri2 jer semua lauk2 tu..gulai daging mama aku yg buat sekali ngn sup tulang..aku buat air,potong buah,goreng sayur n goreng hati masak kunyit..ha..masak nasi pun aku yg buat..penat giler..tapi oklah..semua air tgn sendiri kan..Walaupun kurang meriah dgn ketidakhadiran mereka2 yg aku jemput,bg aku it's ok sebab family aku saje dah boleh habiskan lauk2 tu semua..family besarlah katakan..tak membazir pun..ngam2 habis..Alhamdulillah..semua berjalan lancar..tahun depan buat akikah utk adik najihah plak..kene niat awal2..takut tak ingat..hehe..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Story mory My Najihah

Update..update dan update lagi..

My Little Nurul Ain Najihah...