Cerita yang menyakitkan hati

Semua org pernah rasa sakit hatikan termasuklah aku.Hari Jumaat lepas,aku dtg keje mcm biasa dengan niat bekerja itu suatu ibadah..tapi tulah tup2 terdengar cerita yg kurang enak semasa aku pergi bercuti dulu..itupun dapat sms dari seorg teman..tapi takpe..ingatkan nak buat dek jer..tapi tak boleh..las2 aku tak boleh nak buat keje dah petang tu..terpaksa isi borang pelepasan..lagipun aku ingat nak buat scan kat klinik swsta pasal my due date yg belum stabil nih..so isi borang n jam 12.30tghari aku pun blah dari pejabat..tgh2 jalan sesak mcm apa,niat aku nak ke klinik terpaksa dibatalkan sebab aku dah jadi terlalu mengantuk sebab jalan sesak giler...so balik terus ke rumah..sampai rumah dapatlah lelap sejam 2 sebelum ptgnye aku g tolong mama abah aku niaga..

 Hehe..korang nak tau pasal apa aku terasa giler hari tu?mcm nilah aku pendek kan cerita..aku ni jenis ok jer kalu aku buat silap n ada yg lebih senior tegur aku n betulkan kesilapan aku tuh..tapi sebaliknya yg aku dapat..kesilapan aku tu dijadikan isu besar (isu mengumpat yg sebenarnya) di kalangan mereka2 yg lebih senior dari aku..aku ni sejak masuk keje gomen,aku hormat dorg tu mcm mak2 aku dah..kalu aku ada buat salah n silap silalah tegur n beri tunjuk ajar..bukannya hentam n terus menghentam aku..tapikan kalu dorg rasa dorg lebih bagus dari aku dalam urusan menguruskan kerja2 aku di pejabat,apa kata dorang sajer yg amik alih kerja2 aku tu..nanti dah pencen aku amik lah semula..amacam boleh tak?

Tapi pesan mama n abah aku adalah sebaliknya..selagi org atas tak pernah komplen pasal keje aku,aku hendaklah buat dek jer apa yg dorg ckpkan tu..bukan dorg bagi gaji kat aku bulan2..erm..betul gak tu..

Oklah..apa2pun terima kasihlah sebab dorang tu selalu jadikan aku bahan dalan isu mengumpat mereka..takpelah..aku aminkan sahaja..mudah2an mereka akan sedar sebelum terlambat..umur makin banyak..sedor2kanlah diri tu..

 

P/s : harap2 apa yg aku tulis ni tak jadi isu lah yer..ini luahan hati aku kt blog aku nih..sebab aku takde tempat nak meluahkan apa yg aku rasa..kalu tak luah aku tak leh buat keje...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Story mory My Najihah

Update..update dan update lagi..

My Little Nurul Ain Najihah...