Lahirnya seorang lagi umat Nabi Muhammad S.A.W.. 2 Nov 2010

Selamat petang..mood nak update blog berkobar2 nih hehe..k lah kembali pada detik bersejarah iaitu kelahiran my doter Nurul Ain Najihah pada 2 November 2010 ( 02112010)..cantik ar nombor nih..hehe..cantik kot..hehe..

Selepas semalaman sakit , pada pagi 2 Nov 2010 tu aku awl mandi sebab nanti kalu dah cerah mesti ramai yg kuar masuk wad kan..segan gakkan..so pas subuh aku terus g mandi n tukar pad semualah..aku kan tak dapat tidur,so terus pas azan g mandi..taklah berebut..tapi sepanjang mlm tak tido tu,aku tgk lepas sorg2 masuk labour room..seingat aku bermula jam 12.00tgh mlm selang 2 jam pasti ada yg kuar sorg,balik semula ke wad ngn baby..lepas dah sakit bersalin dorg tu..dan aku mula membayangkan mcm manelah labour room tu..adakah mcm dlm drama yg selalu aku tgk tuh...huhu..tgh2 sakit pun sempat nak fikir mcm tu aku ni hehe..

K lah..pas  mandi tu,suami aku naik tgk aku,,sian dia ngn muka penat sebab terpaksa tido dlm kete..dia nak balik mandi dulu..nanti dia dtg bwk mknan..kebetulan maksu aku sampai,siap bawak nasi lemak ngn air milo lagi..dia keje pagi hari tu..dia yg bnyk tgk2 aku masa aku kat sepital time tu..terima kasih maksu salina..hehe..kat wad ada gak hantar sarapan pagi tapi pakej sekali ngn ubat..dua2 aku sapu sebab aku kan lapar sebab tak mkn mlm tadi..huhu..sakit tolak tepi dulu,yg penting mkn dulu.Tak lama lepas tu,tetiba wad yg aku duduk tu penuh dengan org..hmm..student2 UIA yg amik course perubatan sakit puan rupanye..mereka ngh buat presentation depan pensyarah dorg..kecik2 molek je bakal2 doktor dari UIA tu..Yang pasti,ibu2 yg tgh menanti utk bersalin dan yg dah bersalin dijadikan bahan eksperimen bakal2 doktor tu..termasuklah aku..huhu..isau gak weh..tapi nasib baik adik tu mintak izin dah nak jadikan aku ni bahan eksperimen dia huhu..takpelah..sekurang2nya aku bantu dia..hehe..

Masa ngh budak tu ngh present depan lecturer dia ,mmg aku sakit kuatlah..tapi leh tahan lagi lah..dia mintak kebenaran nak cek perut aku,ukur tinggi rahim my perut dan tekanan darah aku..aku ok jer..hehe..berhalus jer bakal doktor nih..tapi nampak pucat gaklah sikit sebab kene present depan doktor pakar tu..lecturer dorg..berpeluh dia..huhu..mcm2 dia kene tanye..jawapan kene sebijik mcm dalam buku ye..takleh bagi jawapan ikut pandai n logik jer..budak tu kantoi satu soklan sebab takleh jawap ikut jawapan dalam buku..bidang perubatan ni kene bnyk hafal frasa2 perubatan..mcm2 benda kene hafal..

Siap sesi eksperimen,dapat plak duit saguhati sebab jadi bahan eksperimen..hehe..10inggit..oklah tu kan..lama gaklah sesi tu..sampai tghari..then tetiba misi dtg suh tukar katil g wad belakang..kelas 2..yelahkan sebab kelas 1 tgh renovate masa tu..kebetulan bile dah tukar katil tu,time lunch..tgh2 mkn tu dtg plak misi ni suh aku siap2 baju baby n pampers..aku jadi tak keruan dah..kecut perut sampai rasa mcm nak terbuang air besar jer..terus aku msj suami aku..kebetulan dia dh sampai n ngh naik lift...isau giler rasanye..seram sejuk aku dibuatnye..mkn pun tak lalu..disebabkan rasa nak terbuang benda alah tu,aku tinggallah mknan tu..ingat nak sambung mkn pas tu..tetiba ngh nak membuang tu,dtg misi terjerit2 suh aku kuar sebab nak hantar masuk labour room..time tu lebih kurang kul 1 kot..parok dah aku kali nih..lagi kecut perut aku..rasa darah tak berjalan jer dalam badan nih..sampai kat katil tgk mkanan dah takde..sedih sungguh rasa..minum air masak jelah...huhu..

Lepas amik baju baby ngn pampers aku terus di usung naik wheelchair tu..suami aku tak sampai lagi..nak masuk Labour Room baru nampak dia..lega aku..terus dia ikut aku masuk LR..masuk2 aje LR tu sempat gaklah tengok proses bersalin tu..ada yg tgh push,,ada yg tgh menjerit kesakitan...yg aku plak makin rasa mcm nak pitam mcm tu lah..takut punyer pasal..aku dapat katil hujung sekali..dalam LR tu ada 8 bilik utk bersalin normal..kalu yg cezer tu kat bilik lain..pas dah siap tukar baju semua,aku baring dan bermulalah sesi aku melawan sakit sampailah masa nak bersalin..selama 5 jam kat situ adalah kat 5 kali kene seluk cek jalan..sakit wooo..tapi nak wat mcm mane,aku tak berdaya sgt dah tu..rasa nak teran jer..tapi takleh lagi sebab baru 4cm..tapi serius aku ckp,masa ngh sakit tu aku ni mcm mamai2 jer,rasa nak tido sangat2...lepas asar mcm tu,air ketuban aku dipecahkan..pas tu lagilah sakitnye..dan aku tak ingat apa dah..sedar2 semua misi2 n doktor dok keliling aku..angkat kaki aku utk proses kelahiran..laki aku pun ada kat sebelah..duk usap2 kepala aku suh sabar n kuat semangat..sebelum tu maksu aku pun ada gak jenguk aku..menangis aku sebab takut punyer pasal..

Dalam kelam kabut misi2 tuh suh teran aku plak leh ckp yg aku tgh mamai nih nak teran mcm mane..hehe..doktor plak suh teran jer.tgh2 teran tu aku terberak kat situ..sungguh teramat malu aku,tapi doktor ckp takpe,teran jer..huhu....push yg pertama dah nampak rambut ,push yg kedua kepala dah kuar sikit,push yg 3 aku dah tak larat..so doktor suh stop push sebab aku dah tercungap2 takde tenaga dah..then terpaksalah vakum sikit..huhu..aku tak rasa pun bb kuar,tgk2 bb dah ada depan mata utk sahkan jantina..tapi tak menangis sebab lemas tertelan najis sikit..huhu..sian anak mama..terus di bawa naik ke tingkat 6 wad kanak2 utk proses seterusnya..laki aku menitiskan air mata tgk bb kuar..kagum n insaf dgn kuasa Allah katanye..aku sempat tgk jamlah..aku bersalin lebih kurang dalam kul 6.45ptg lebih2 nak masuk kul 7 mcm tu lah..dah selesai sesi bersalin..pas ni sesi jahit-menjahit plak..sakittttt...

Proses menjahit makan masa 2 jam lebih mcm tu sebab aku luka bnyk tapi tak teruk mane..hehe..tapi sakit gaklah kan..nasib baik doktor tu pandai layan sembang so tak lah terasa sgt sakitnye...tgh2 dok menjahit tu aku terbuang lagi..otomatik kuar plak tuh..malu aku ngn doktor tu..nasib doktor perempuan..kalu lelaki msti segan giler weh...tapi duk sekali tgk tuh doktor pelatih lelaki lah..segan weh..sakit lagi..terberak lagi..lagilah segan giler....masa proses jahit tu aku mintak doktor kasi bius sebab aku sakit sgt..dapatlah satu injek ubat bius..huhu...tapi sakit gaklah..kul 9mlm selesai semuanye..aku kembali ke wad kelas 2..dah berubah katil lagi..penat sangat rasa..tapi lapor hehe..kebetulan maksu aku dtg lagi bwk makanan..habis aku bedal..hehe..lapor sgt..mlm tu gak suami aku bawak balik tembuni bb utk dicuci n ditanam..dgn bantuan Ayoh suami aku cuci sendiri tembuni yg penuh dgn darah n berbau hanyir tu mlm2 buta..pas tu Ayoh baca2 sikit n tanam tepi rumah aku..

Aku dok wad 3 hari pas bersalin sebab nilai darah aku jatuh mendadak.So,aku kene masuk darah 1 pain..tgk bb sehari sebelum balik.. mcm tulah ceritanye..1st time..mcm2 hal yg jadi..hehe..tapi itulah saat2 n kenikmatan yg tak dapat ditukar ganti..hehe..kepada mereka2 yg tgh menunggu hari,pesan aku bnyk2kan membaca ayat kursi ketika sakit bersalin n bnykkan berdoa..Insya Allah semua akan selamatlah..

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Story mory My Najihah

Update..update dan update lagi..

My Little Nurul Ain Najihah...