My Najihah demam lagi...

Morning semua..pagi ni ofis agak lengang sebab ramai yg dok...bercuti termasuklah org yang buat aku serabut dan sakit hati kelmarin dulu..lega sikit hari nih..keje pun tak banyak..so aku leh lah nak update jap blog aku nih..sebenaqnya bos aku dah kuar memo no chat,no FB,no main2 tenet time keje,tapi ktorg kat ofis ni buat dek je..mcmlah keje tak beres kalu online sekalipun..lantak p depalah..aku tak mau nak campuq.Yang penting keje aku beres dan on time..

Berbalik pada tajuk aku tuh..My baby Najihah demam lagi..sian dia..sejak umur 4 bulan dan nak masuk 5 bulan 2 April nih makin kerap dia demam..dahlah ngn mata merah n berair lagi..so,petang semalam aku dan suami aku bawak Najihah g klinik Az-Zahra..sampai2 dah kul 6.30ptg..kami daftar dulu coz doktor kuar mkn,kul 7 baru ada..lepas dok tgu,sampailah giliran Najihah..just for 5 minit,dah siap cek..doktor bagi ubat demam sebotol dan ubat titis mata botol kecik punyer sekali yg berharga RM20.00..hmm..agak mahal,tapi demi puteri tersayang,it's ok..yg penting Najihah mama dan abah cepat sembuh..

On the way ke Taman Impian..kurang aktif sebab demam

Dalam kul 7.15mlm mcm tu ktorg sampai umah..ujan plak dah..lepas mandikan Najihah sikit,suami aku terus buat susu campur ngn ubat demam klinik tu.Sambil minum susu,abah Najihah letak ubat titis mata,agak payah jugaklah sebab Najihah mmg dah nak tido sgt2 dah..terpaksalah aku tolong bukakan mata dia sikit..berkelip2 mata Najihah lepas letak ubat tuh..pedih kot..sikit je sayang ye..pas tu anak aku tuh terus tido ngam2 susu 4 auns habis licin dia hisap..aku mmg ajar Najihah tido lepas maghrib..dan dia akan terjaga jam 4 or 5 pagi utk kejutkan aku dan abah dia..hehe..dan lepas isap susu dan tukar pampers akan tido semula jam 7 or 8 pagi mcm tu..

Tapi bile dah demam nih,tido mlm anak aku tuh semalam agak tak berapa lena.Mata pejam tapi mulut merengek2..gelisah sekali tidonye..aku try letak cookfever kat dahi dia,agak terkejut Najihah aku tuh..sian plak sampai terketar2..baby demam mcm tu lah..badan dan kepala makin panas..tapak tangan dia pun panas..isau gak aku..Suami aku dah bising2 sebab mkn ubat klinik az zahra tu badan makin panas..aku buat dek je..dalam kul 11.30 mlm lepas selesai semua keje umah,aku tido..Then dalam kul 3.00 pagi mcm tu,Najihah ni bgnlah sambil merengek2..panas lagi kepala anak aku tuh..Aku kejutkan suami aku tuh,bgn buat susu anak tapi campur ngn ubat klinik kerajaan..pas dah minum susu semua tu,aku tidokan dia semula tapi Najihah tak mau tido..makin menangis adalah..aku pun tukar pampers dia..dah tukar,tak mau tido gak..las2 aku buka barut dia..cek perut..rupanya kembung..aku amik mnyk YU YEE sapu kat perut,pas tu baringkan dia..tak sampai 10minit dah tido pun..sian Najihah mcm2 sakitnye..

Pagi tadi bgn dalam kul 6 mcm tu tgk Najihah masih tido lena kat sebelah aku..panas makin kurang..Alhamdulillah.dah makin sihat dia..tgh2 siap2 nak g keje dalam 6.30pg mcm tu,dia pun bgn...tersenyum2 tgk aku depan mata dia..hehe..Mek Senyum betul anak aku sorg nih..pas tu Najihah aku tu kembali kpd aktiviti asal bercakap sorg2 sambil mengeluarkan bunyi seperi anak burung di pagi hari..hehe..tu tandanya dia dah mula aktif..:)..aku suka..hehe..


Ulasan

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Story mory My Najihah

Update..update dan update lagi..

My Little Nurul Ain Najihah...